Handelsbetingelser

Generelle Oplysninger

NettoFoder.dk og SmukHus.dk

Etableret 2014

CVR. nr. 35 92 80 14

Skælskørvej 46, 4736 Karrebæksminde

e-mail: info@smukhus.dk

Telefon 5161 8314

Betaling

På NettoFoder.dk kan der betales med Dankort, MobilePay, e-dankort og via bankoverførsel. Nettofoder.dk tillægger ikke gebyr på betalingskort.

Levering

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

  • Levering til døren
    • GLS Privat
    • Fragtmand
    • Varertur
  • Levering til Pakkeshop
    • GLS Pakkeshop

Små pakker og pakkeshop: Forventet leveringstid er 1-3 hverdage hvis lagerbeholdningen er positiv. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet.

Større forsendelser 30 kg og opefter: Forvent levering inden for en uge (5 hverdage). Levering vil ske til adressen. Varer kan leveres på palle der stilles ved kantsten. Pallen er pakket ind til at kunne stå ca. 6 timer i alm. dansk vejr. Herefter overtager du ansvaret for varerne. Du bør derfor oplyse os om hvis du ikke er hjemme i en længere periode så vi ikke leverer på et tidspunkt hvor du ikke er klar til at modtage varerne.

NettoFoder.dk bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, bog kun Grønland og Færøerne ved særlig forespørgsel.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag vi har afsendt varen.

Du skal inden 14 dage give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til info@Nettofoder.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 5 hverdage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  3. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,
  4. Gavekort

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
  • du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale, hvis vi har fået din vare retur. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med bankoverførsel.

Vi udfører tilbagebetalingen, når vi har modtaget varen retur.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

SmukHus.dk

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.SmukHus.dk og www.NettoFoder.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

NettoFoder.dk

Skælskørvej 46

4736 Karrebæksminde

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bytteservice

Når du handler i vores webshop kan du vælge at få byttet dine varer inden for 30 dage.

I tilfælde hvor der i webshop købes varer der pakkes ind til gave, vil disse kunne byttes inden for 60 dage.

Vare der skal byttes skal være i original emballage og i ubrugt stand.

Varen skal sendes til:

NettoFoder.dk

Skælskørvej 46

4736 Karrebæksminde

Når en vare skal byttes skal du selv afholde udgiften for forsendelse til os.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos SmukHus.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og personalet i Nettofoder.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.Nettofoder.dk er ditrktøren for Nettofoder.dk

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart. Dog videregives oplysninger til udvalgte og betroede tredjemænd, der er berettiget til at benytte dine personlige oplysninger med henblik på at levere de varer, som du har bestilt, og kunne holde dig orientereret om status på din ordre. Nettofoder.dk bruger Trustpilot til indsamling af anmeldelser af købsoplevelsen. Nogle dage efter din ordre er gennemført, sender vi dig en forespørgsel om at anmelde din købsoplevelse.

Som registreret hos Nettofoder.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Nettofoder.dk via e-mail info@nettofoder.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os telefonisk (mandag-fredag 10-14) eller info@nettofoder.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

NettoFoder.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.